Apsolutni hit godine 1984. Bio je potpuni redizajn Castle teme sa prelaskom na sive zamkove. No, to ne znači da se nije dalje radilo na Lego gradu:
Na čuvenom salonu motocikala primećujemo da je sa zastakljenim vratima urađeno ono što nikada nije sa klasičnim Minitalia vratima: pored desnih uvedena su i leva, kako bi se omogućili dvokrilni ulazi u reprezentativne objekte kao što su saloni i banke. Leva vrata su ostala znatno ređa od desnih i u nekim bojama su prilično problematična za nalaženje.
U skladu sa običajem da se upotrebe novi delovi masovno proizvedeni za neku novu temu, vidimo da su sa zamkova „pozaljmljene“ lepršave zastavice. Svakako jedini neuništivi kalup zastave u Legovoj istoriji.
Kamperi nam otkrivaju još nekoliko elegantnih inovacija: uvedene su uspravne šoferke formata 2x4 za vozila sa ravnom prednjom i zadnjom stranom. Uveden je treći tip šarke na 1x4 osnovi koji je omogućavao bočno otvaranje krova. I konačno, iz svemirske teme su preuzeti kalupi prozora bez zloglasnih kukica, sa zaobljenim ivicama, koji treba da dočaravaju stakla pričvršćena kederima za stranicu vozila. Sada vozilo konačno može biti zatvoreno sa četiri strane, a pristupačno.
Ženska kosa se pojavila u izdanju sa ravnom frizurom. Kikice će se zadržati još par godina, a onda će postati kolekcionarski predmet...
Bager nam pokazuje da su u širu upotrebu ušle šarke malih dimenzija zasnovane na modifikovanju 1x2 plates i tiles. Prvi eksperiment sa njima je napravljen prethodne 1983. godine (muška šarka je imala jedan zubac a ženska dva), da bi se 1984. ustalio konačni oblik (muška šarka dva zupca, ženska tri).
1984. godine takođe je uveden i jednostavan kalup česme/mlaznice koji je sve do danas ostao u širokoj upotrebi.
I konačno, evo jednog maleckog seta iz 1984. godine koji je napravio istoriju. Pored fenomenalnog mehanizma autodizalice ovde se po prvi put primenjuju neki sasvim novi točkovi. Lego točkovi za gradske četvorotočkaše su praktično oduvek dolazili sa metalnim osovinama i kvalitet izrade je bio vrhunski, ja u životu nisam video polomljeni Lego točak na metalnoj osovini!
No, učinjen je pokušaj da se poveća igrivost, pa je za potrebe menjanja točkova, balansiranja u servisu itd. Napravljen novi kalup točka koji se kači na osovinu sa plastičnom klipsom. Sistem plastičnih klipsi je lansiran 1984. za potrebe srednjovekovnih točkova sa paocima, ali je odmah obavljena i uspešna proba u classic town okruženju. Ovaj format kačenja točkova ostao je u upotrebi do današnjih dana i narednih godina potpuno će istisnuti upotrebu metalnih osovina na Lego točkovima. Potez je razumljiv, metal je skupa komponenta za kompaniju koja je u suštini proizvođač ABS plastike, samim tim logična je bila odluka da se vitalne konstrukcije kocaka učine plastičnim. Ipak, neuništivost točka sa metalnom osovinom ostaće nedostižna. Mislim da je pogon za te točkove bio u Švajcarskoj, prva polovina osamdesetih bila je vreme kada se Mercedes na šasiji 123 pravio da traje 40 godina ili milion kilometara, a Lego točak sa osovinom da traje jedno stotinak godina...
No vreme beskompromisnog kvaliteta počelo je da bledi... Narednih godina Lego će sve češće upadati u zamku koja se zove re-inventing the wheel...