Danas predstavljamo OŠ Sonja Marinković iz Zemuna!
Прича о нашој драгој «Соњи»
Наша школа почела је са радом 01.09.1957. године. Формирана је тако што су деца уписана у свих осам разреда, а дошла су из шест школа из окружења. Пројектована је за 24 одељења, капацитета 800 ученика, са специјализованим кабинетима за техничко образовање, биологију, физику, хемију и музичку културу, са салом за физичко васпитање, спортским теренима и игралиштима за децу, као и зеленим површинама око школе. Школска зграда је грађена по нордијском пројекту. Изолована је од буке, са девет излаза и улаза у зграду, што је омогућавало несметано кретање ученика.
Савезни завод за школска и просветна питања је од свих београдских школа одабрао нашу школу и од 08.07.1959. године школа постаје огледна. Завод је преузео стручни и педагошки надзор над школом уз ангажовање својих и спољних сарадника.
Године 1960. изграђена је летња фискултурна настрешница, која је са салом за физичко васпитање чинила основу Савезном заводу за физичку културу да реализује посебне програме. Експериментални програми су извођени у области техничког образовања, физичког васпитања, као и описног оцењивања у млађим разредима.
У саставу школе су била истурена комбинована одељења на економији „13. мај“ и на Институту за сточарство. Школа је, до 70-тих година, имала и два комбинована специјална одељења за ученике слабијих интелектуалних способности.
Школа је имала слуха за потребе родитеља за целодневним боравком деце и од 1970. године у школи је организована целодневнa наставa, а од 1974. године продужени боравак, који је пратио радно време родитеља. У ту сврху адаптирано је једно крило школе зграде са две учионице и трпезаријом. Од самог оснивања школске 1957/58. године, школа је имала ђачку кухињу, која је ученицима обезбеђивала два оброка.
Наша школа била је прва у Земуну, а пета у Београду и Србији, која је од 1962. године имала школског психолога, која се бавила тестирањем првака за полазак у школу, испитивањем школског неуспеха, систематским испитивањем писмености ученика, вођењем индивидуалних и одељенских досијеа, корективним радом са ученицима са тешкоћама у учењу и понашању. Такође, школа је била прва која је од 1963. године почела са систематским праћењем ученичких постигнућа путем тестирања знања.
Школа је имала и Ђачку задругу. У оквиру школе постојала је стаклена башта у којој су ученици гајили цвеће. Школа је имала и летњу учионицу. Поред тога, школа је издавала школски лист „Освит“.
Нашу школу је до сада завршило 58 генерација ученика, који су настављали школовање најчешће у средњим школама Земуна.
Током свих ових година рада, наша школа је постизала успехе на такмичењима из свих области наставе и ваннаставних активности, од општинских па до европских такмичења.
Иако је школа у периоду 1990–2000. године, трпела последице ратова, изолације, бомбардовања и економске кризе, успела је да сачува, а последњих година и да значајно унапреди свој целокупни рад и да се нађе на сигурном путу да поврати свој стари сјај и некадашњу славу.
Током школске 2009/10. године је реализована адаптација, санација и доградња школске зграде, тако да су школску 2010/11. годину ученици и наставници почели у обновљеном и изузетно лепом простору површине 4392m2.
Укључивањем у пројекат: „Подршка развоју људског капитала и истраживању – Опште образовање и развој људског капитала“ 20. септембра 2013. године, за потребе успостављања Школе вежбаонице, као наставне базе за студенте факултета, као и за професионални развој наставника, до почетка школске 2015/16. године, обезбеђена је савремена и адекватна опрема за све учионице и кабинете у складу са важећем Нормативом опремљености школе потребним наставним апаратима, средствима и опремом.
Да би школски сајт био у функцији свеобухватног информисања планирамо унапређење школског сајта, чији ће један део бити коришћен за учење математике на даљину, чији ће реализатори бити наставници математике. У свој тим ће укључити екипу младих наставника, као и ученика, чије идеје и помоћ могу бити драгоцени.
Планираћемо примену ефикаснијих наставних облика и метода, које подстичу ученике на активност. Да би се подстакао процес осамостаљивања, истраживачког рада и критичког мишљења ученика, акценат ће се ставити на: дискусију, рад у пару, групи, изради есеја, презентацији мултимедијалних радова ученика, презентацији извештаја и продуката рада ученика, прављење разних паноа, презентацију слика, приказивање наставних филмова, употребу оригиналних брошура и часописа за рад у пару или групи, игре такмичарског карактера – квизови знања, дидактичке игре, примену квиза из различитих наставних садржаја, самосталних истраживачких радова ученика, ученици у улози наставника, примени метода драматизације, реализацији интердисциплинарне и мултимедијалне наставе, активне наставе, амбијенталне наставе, извођењу огледа и лабораторијских вежби, чешћу употребу ИКТ у настави од стране наставника али и ученика, што им обезбеђује стицање нове вештине писмености. Посебну пажњу ћемо посветити конкретизовању корелативних садржаја наставног градива, као и њихово временско усклађивање при годишњем планирању наставних садржаја.
У наредном периоду очекујемо чешћу и масовнију примену савремених наставних средстава и дидактичког материјала, који су наставници током претходне школске године добили у оквиру пројекта „Подршка развоју људског капитала и истраживању – Опште образовање и развој људског капитала“, примени савремених врста наставе и модерне образовне технологије, као и унапређење рада редакције школског радија, као и новог школског часописа и подстицања развоја компетенција ученика, кроз њихово веће ангажовање у припреми садржаја радијског програма, опремању учионица рачунарима, мултимедијалним презентацијама, формирању медијатеке, унапређење наставних садржаја кроз извођење лабораторијских вежби.
Наша школа је препознатљива по томе да даје прилику својим бившим ученицима да реализују програме и пројекте коју су нови, занимљиви и корисни ученицима школе. Школа ће и ове, као и претходне године, наставити са FIRST Lego League - такмичењем у лего роботици, захваљујући подршци бившег ученика школе Алена Пиљка.
Подржаћемо и иницијативу бивших ученика школе Маје Пејчиновић и Немање Милтеновића, да и у овој, као и у претходној школској години, реализује програм «Лепота је у различитости» у сарaдњи са Америчким саветом, у оквиру пројекта «Креативне радионице енглеског језика» за најмање две групе млађих и старијих ученика.
Поред њих, подржаћемо и бившег ученика Немању Милтеновића, да уведе нови спорт лакрос за заинтересоване ученике четвртог и петог разреда.
Намера нам је да у овој години, као и претходним, имплементирамо Менсин НТЦ систем учења у програме рада стручних већа и наставне програме и да оспособљавамо ученике за функционално учење и да омасовимо његову примену у наставној пракси.
Након адаптације школске зграде достигнути су високи хигијенски и естетски стандарди. Школски простор је леп, чист и пријатан за боравак и ученика и свих запослених. Желимо да унапредимо естетски изглед хола, ходника и споредних просторија, као и да уредимо зелене површине око школске зграде и да их употпунимо клупама за седење и потребним реквизитима.
slike možete pogledati na
https://www.facebook.com/skockani/posts/965412213497657