Autor Tema: Classic Town istorija  (Pročitano 18781 puta)

stanislaw

  • Gost
Classic Town istorija
« poslato: April 04, 2013, 09:03:21:posle podne »
Kao laik i neobavezni istoričar Lega pokušaću da pokrenem seriju članaka o onome što obično nazivamo Classic Town. Naše putovanje počinje u 1978. godini, kada su na tržište izbačene minifigurine kakve danas poznajemo. To je svakako jedan od najznačajnijih momenata u istoriji Lego kocki, nakon što je 1958. patentiran kalup klasične Lego cigle a 1963. usvojena konačna formula hemijskog sastava kocki od ABS materijala.
Rastavljiva minifigurina sa pokretnim nogama i rukama i sa glavom u znaku žutog smajlija je ono što definiše dušu Lego gradova već punih 35 godina. Šta je značilo uvođenje minifigurine, najbolje možemo videti na primeru seta 575 iz 1978. godine koji je bio dostupan samo na američkom i kanadskom tržištu.



Izuzev minifigurina, ništa drugo nije novo, za ovaj set su uglavnom korišćeni sasvim klasični delovi. Ogradice 1x4, propeleri i mlazni motori na 1x2 osnovi, lukovi, sve su to delovi u upotrebi još od sredine sedamdesetih. Merdevine, TV antene i jarboli na okrugloj 1x1 osnovi bili su prisutni od početka sedamdesetih, pa i ranije. Dimenzije vrata 2x3 i prozora 2x2 su nešto što potiče još iz 1955. godine. I tu dolazimo do osnovnog problema koji je indukovan uvođenjem minifigurina: vrata i prozori nisu bili u razmeri sa minifigurinama.



Odgovor na ovaj problem vidimo u setu 374, takođe iz 1978. godine. Za Lego grad usvojeni su novi standardi, dimenzija vrata 4x5 i prozori 4x3 sa pokretnim krilima i mogućnošću kačenja žaluzina. To je bilo neophodno da bi minifigurina mogla da prođe kroz vrata ili da se nasloni kroz otvoren prozor. Lego je napravio vrlo ekonomično rešenje, jer su ovakva vrata i prozori korišćeni još početkom sedamdesetih u liniji proizvoda Minitalia, koji su rađeni u jeftinijoj plastici kao alternativa Legu za tada zatvoreno italijansko tržište. Do kraja sedamdesetih Minitalia linija je ugašena, ali je koncept vrata i prozora iz Minitalie recikliran i postao standard za Classic Town.    
Dvokrilna garažna vrata su nešto većih dimenzija, 4x6 i potiču još iz 1976. godine. Važno je primetiti da su dizajnirana tako da primaju vozila širine 6 polja, pa ipak odlučeno je da Classic Town u minifig skali koristi isključivo vozila širine 4 polja! Na slici se uočavaju i legendarni kalupi saobraćajnih znakova na 1x2 osnovi (još sa početka sedamdesetih) i drveća na okrugloj 2x2 osnovi (iz sredine sedamdesetih).
Classic Town je patio od lomljivih kalupa – apsolutni šampion osetljivosti su upravo ovi saobraćajni znakovi (pa ipak su se održali dvadesetak godina u toj formi) a slede ih 4x3 prozori sa kukicama za kačenje žaluzina koje su previše lako pucale.



Do kraja sedamdesetih setovi su nosili trocifrenu numeraciju, a redovna praksa je bila da identičan set nosi različitu numeraciju za evropsko i američko tržište. U najvećem broju slučajeva razlika je bila isključivo u broju seta, ali u ovom ekstremnom primeru američke lokalizacije (set 590) vidimo da je, pored dezena zastave i nalepnica, izmenjena kompletna kolor šema seta! Inače torzoi minifigurina su se u 1978. proizvodili isključivo jednobojni, a razni dezeni radne odeće isporučivani su kao nalepnice koje su se lepile na prednju stranu torzoa! Iste godine kada su se pojavile, minifigurine su već imale svoj alat – boce sa kiseonikom su već tu, iako je classic space tema lansirana tek sledeće 1979. godine.
Takođe uočavamo da je 1978. godine masovno korišćena funkcija otvaranja kuće/zgrade, rotiranjem polovine objekta za 180 stepeni preko šarki na osnovi 1x2 cigle. Posle tri decenije ovog lepog izuma ne stide se ni savremeni Creator setovi, a jednostavna cigla-šarka koja to omogužava još uvek ne zastareva!



Da li je 1978. godina donela još nešto epohalno osim savremenih minifigurina? Da, pojavile su se gradske ulice! Još početkom sedamdesetih rađeni su prvi dezeni krivudavih puteljaka na platformi standardne veličine 32x32 polja, ali ovaj konačan oblik iz 1978. godine je prvi sa iscrtanom signalizacijom. I to kakvom – tehnologija štampe je takva da se linije ni posle 3-4 decenije upotrebe neće izbrisati.  
Jedan krupan problem nije rešen 1978. godine uvođenjem savremenih minifigurina. Minifigurine su mogle da sednu u otvorena vozila, ali je bilo nemoguće smestiti ih u zatvorena vozila – nije postojao deo koji bi omogućio jednostavno dizanje krova radi ulaženja u vozilo. Odvojenost minifigurina od vozila je bila najveća boljka i najslabija tačka igrivosti mnogih setova iz 1978. godine, srećom kvalitetno rešenje se pojavilo kroz par godina.
Na gornjoj slici je set 1589 koji se mogao videti na januarskoj izložbi Skockanih. Oduvek je važilo pravilo da su setovi čija numeracija počinje na 1000 promotivni setovi. U to vreme jedan od najznačajnijih partnera za ovakve promocije bio je proizvođač žitarica Weetabix.



Još jedan promotivni set 1620 reprezentuje fabriku čokolade Chocomel – takođe smo ga imali na poslednjoj izložbi u Šumicama. Ovo je Classic Town u svom najklasičnijem smislu, sa baroknom ornamentikom starih severnoevropskih gradova, izvedenih od sasvim jednostavnih osnovnih kockica. Nikad posle ovog perioda Lego grad neće toliko naginjati pejzažu varošice, ili čak seoceta.
Od ostalih detalja uočavamo naznaku „zabušavanja“ nekog ranog Lego dizajnera: otvoreni plavo-žuti kamion u raznim varijacijama korišćen je za čak četiri seta u 1978. godini! Nije bilo kockica za izvedbu svetala na vozilima, prednja maska je uvek realizovana kao print na 1x4 cigli. Inicijalna gama pokrivala za glavu sastojala se od beretki, kikica, građevinskih, vatrogasnih i srednjovekovnih šlemova, šešira i kaciga. Svi ovi kalupi (nažalost sa izuzetkom kikica) ostali su aktuelni sa minimalnim izmenama do današnjih dana. Sve kacige su već 1978. godine imale rupice za kačenje vizira, ali začudo to je korišćeno isključivo za vitezove, a nikada za Classic Town i Space, sve dok sredinom osamdesetih viziri nisu redizajnirani.
Na poslednjoj slici uočavamo i fenomenalno dopadljiv i jednostavan dizajn uličnog kandelabra sa korišćenjem trostrano konveksnih krovnih ivica na 1x2 osnovi, što je takođe prastari kalup još iz šezdesetih godina. Prvih nekoliko godina ovo je bila standardna rasveta za Classic Town.
Eto, tako je počelo zlatno doba. Nastavak sledi...

Profa21

  • Hero Member
  • *****
  • Poruke: 613
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
Odg: Classic Town istorija
« Odgovor #1 poslato: April 04, 2013, 09:49:17:posle podne »
Stanislave, svaka čast. Skidam kapu :amazed: :love:

vasa

  • Hero Member
  • *****
  • Poruke: 1.814
    • Pogledaj profil
Re: Odg: Classic Town istorija
« Odgovor #2 poslato: April 04, 2013, 10:11:09:posle podne »
Citat: \"Profa21\" post=22659
Stanislave, svaka čast. Skidam kapu :amazed: :love:

stanislaw

  • Gost
Odg: Classic Town istorija
« Odgovor #3 poslato: April 04, 2013, 11:40:33:posle podne »
Godine 1979. lansiran je Classic Space (još jedan veliki proboj u istoriji Lego grupe) i stoga nije bilo radikalnih izmena na klasičnoj gradskoj diorami.



Set 542 iz 1979. ne pokazuje nam baš ništa novo. Jedino rešenje za velike točkove raspoloživo u sezonama 1978.-79. bilo je uz korišćenje Technic osovine dužine 6. Viljuške bagera nisu nikakva novost, ti kalupi potiču iz ranih sedamdesetih još od pre pojave minifigurina.
Prsluk koji se nosi preko torzoa je još jedan praktičan deo koji se i dan danas koristi za Lego City, a počev još od 1978. godine valjao je i za oklope prvih srednjovekovnih vitezova. Još svega pet alata bilo je dostupno od samoga početka za Lego Town 1978. godine: pijuk, lopata, četka, sekira i boca za kiseonik (vitezovi su u startu 1978. imali na raspolaganju mačeve, helebarde, konjanička koplja i trouglaste štitove). Dve specijalne boje (braon i tamnosiva) koristile su se isključivo za alat! Zelena je korišćena ograničeno za osnovne ploče i vegetaciju, a standardno dostupne boje bile su crvena, žuta, plava, bela, crna i svetlosiva, kao i transparentne nijanse bele, žute, crvene, tamnoplave i zelene. Značajnijih odstupanja od ove palete nije bilo praktično deceniju i duže.  



Na setu 379 uočavamo nekoliko značajnih poboljšanja. Dvokrilni prozori ne mogu da uspešno dočaraju zastakljene gradske objekte i stoga se pojavljuju providni ulošci za prozore 4x3. Međutim, ako se prozori ređaju jedan do drugog, kukice za kačenje žaluzina su smetnja. Zbog toga je uvedena nezgrapna tehnika gradnje po kojoj se svaki drugi red prozora okreće naopako, kako bi kukice završile sa suprotne strane. Malim graditeljima olakšanje bi došlo kad se kukice polome, tek tada je ređanje moguće bez teškoća i razmišljanja...
Ove 1979. godine uvedeni su i neki ključni delovi bez kojih je i današnji Lego City nezamisliv: volani i vrata 1x3 za vozila!  Godine 1979. standardna vegetacija uz veće setove bile su jelke, umesto ranijih okruglih stabala. Važna odluka doneta je vezano za torzoe: umesto da uz svaki set dolazi nalepnica za torzo, započelo se sa štampom prednje strane torzoa sa idejom da se torzoi istog dezena koriste u više setova.



Set 381 iz 1979. godine je prva policijska stanica na uličnoj platformi. Garaže su izvedene diskretnim pregrađivanjem ulice, automobili pokazuju značajan napredak u odnosu na prethodnu godinu, ali ne i motocikli. Motocikli su nezgrapno izgrađeni od cigli pod koje su podmetnuti „avionski“ točkovi 2x2 osnove, upravljači su od ploča 1x1 i 1x3, minifigurine sede na motociklu kao na krevetu. Prednje maske vozila su još uvek 1x4 kocke, na vozilima se od transparentnih kocki koriste isključivo okrugle 1x1 kocke kao rotacije. Transparentne ploče 1x1 postoje, ali začudo jedini način upotrebe koji im je smišljen su gabaritna svetla na isturenim vrhovima. Asortiman pokrivala za glavu proširuje se muškom kosom (uočite da je godina 1979. i da kosa pada preko ušiju!) i kuvarskom kapom. Kao novi aksesoari pojavljuju se voki-toki (koji je svoju primenu odmah našao i u bezvazdušnom prostoru svemira!), mehanički ključ i krigle. Signalnih palica još uvek nema, na heliodromu se u ruke uzimaju sveprisutne okrugle 1x1 kocke. Pored glomaznih TV antena, na vozilima se pojavljuju i štapne antene.

Iduća će godina doneti mnogo značajniji napredak...

LegoLover

  • Gost
Re: Classic Town istorija
« Odgovor #4 poslato: April 05, 2013, 06:05:12:posle podne »
Svaka čast za pisanje.:smile2:

lion knight

  • Gost
Re: Classic Town istorija
« Odgovor #5 poslato: April 05, 2013, 10:31:36:posle podne »
Odličan prikaz sa puno korisnih informacija, hvala na trudu Stanislave :smile2:
Imam par dopuna i još neke zanimljivosti u vezi sa 1978. i 1979. godinom:

Citat: \"stanislaw\" post=21114
Važna odluka doneta je vezano za torzoe: umesto da uz svaki set dolazi nalepnica za torzo, započelo se sa štampom prednje strane torzoa

Minifigure su sigurno tokom prve polovine 1979. proizvođene sa nalepnicama za torzo, a štampani torzoi su izgleda počeli da se uvode od druge polovine 1979. (primera radi, figurica iz mog seta 889 Radar truck iz 1979. godine ima Classic space nalepnicu na svom torzou).


Citat: \"stanislaw\" post=21114
Set 381 iz 1979. godine je prva policijska stanica na uličnoj platformi. Asortiman pokrivala za glavu proširuje se muškom kosom (uočite da je godina 1979. i da kosa pada preko ušiju!)

Radi se o prototipu muške kose koja nikad nije proizvedena. Pojavila se i na fotografiji seta 675:


kao i seta 361 i još nekih:


Umesto tog prototipa u ovim setovima se dobijala muška kosa koju već 35 godina smatramo standardnom Lego muškom frizurom:



• Ovako su izgledale preteče minifigura od 1975. do 1977. godine. Nisu imale lica niti noge, a ruke su bile samo nagoveštene na torzou i bile su nepokretne:



• Zanimljivo je da su 1978. i 1979. godine u nekim setovima kombinovane stare, velike Lego figure sa najnovijim minifigurama koje su se pojavile te godine (i koje su u ovom slučaju imale ulogu beba i dece):




ili čak i ulogu dečje lutke:




• Ovo je jedan od prva 4 Train seta (iz 1978. godine) u kome su se pojavile minifigure, a pominjem ih jer su u vezi sa Town temom (obratite pažnju da su šine i dalje plave boje, a da u taj minijaturni auto zatvorene kabine, kao što je Stanislav istakao, minifigura naravno ne može da uđe):



• A evo kako je u katalogu iz 1978. najavljeno uvođenje minifigura:
\"Some sets include the new action packed Mini-Figures. They have arms and legs that move...\" :smile2:


• Interesantno je da se u okviru seta 376 iz 1979. godine dobijao i TV (brick 2x1 sa nalepnicom) na kome se vidi Western scena sa 2 kauboja. Moguće je da je to posledica ultra-popularne Western serije \"Mala kuća u preriji\" koja se vrtela na televiziji tih godina.



• I za kraj, ovaj set iz 1979. je (ako se ne varam) poslednji Town set na kome je Lego zvanično upotrebio SNOT tehniku (u ovom slučaju, za onaj znak TAXI na krovu):

stanislaw

  • Gost
Odg: Classic Town istorija
« Odgovor #6 poslato: April 06, 2013, 06:32:22:pre podne »
Bravo za odličnu digresiju na temu geneze minifigurina!
Tvoj post otkriva još jednu alatku za minifigurine koja je bila već dostupna već 1978. godine, a to je tzv. blanko ogledalce iz Homemaker setova, na koju je išla odgovarajuća nalepnica. Na žalazničarskim setovima ogledalce je uz drugačiju nalepnicu bilo signalna palica.
U Classic Town ovaj kalup je začudo izbegavan, sve dok četiri godine kasnije nije napravljena nova verzija signalne palice sa dodatim šupljim poljem, tako da se umesto nalepnice može pričvrstiti providni element...
Lepa kupatilska slavina iz Homemaker setova takođe se pojavila u fantastičnoj kući 376 koju si predstavio, da bi tokom osamdesetih začuda nestala iz grada i tek devedesetih se ponovo pojavila...
Što se tiče SNOT detalja uglavljivanjem pločice, prilično sam siguran da je toga bilo i posle, istraživaćemo još...
Postoje i druge mogućnosti za SNOT konstrukcije, kao što je korišćenje ugaoničke ploče pod 90 stepeni (bracket) a o tome videti detaljnije u mojem sledećem postu...

stanislaw

  • Gost
Odg: Classic Town istorija
« Odgovor #7 poslato: April 06, 2013, 07:00:15:pre podne »
Godina 1980. bila je posvećena potpunom redizajnu vozova (šine su prebačene sa plavog na sivi kalup...), ali je nastavljeno i postepeno usavršavanje klasičnog Lego grada. 1980. se Lego odlučio na opsežnu reorganizaciju numeracije setova. Trocifreni brojevi su se pokazali nedovoljnim i mnogi su već postojali u previše inkarnacija. Učinjen je pokušaj da se rezervisanjem opsega četvorocifrenih brojeva uvede određen red u numeraciju:
60xx – Castle
63xx – Veliki Town setovi
66xx – Mali Town setovi
68xx – Space
77xx – Vozovi
78xx – Dodaci za vozove
Ovakav red u numeraciji trajao je desetak godina, dok nije došlo do iscrpljenja rezervisanih nizova i novog potonuća u haotičnu numeraciju... Iz ove šeme numeracije bili su izuzeti ekskluzivni i promo setovi koji su bili van redovnog prodajnog asortimana -  za njih su još uvek dodeljivani četvorocifreni brojevi na 1xxx.



Set 6390 je vrh ponude iz 1980. i demonstrira nam kako se sitnim detaljima popravlja opšta slika. Uvodi se 1x1 kocka sa jednim bočnim šupljem poljem, takozvana veš mašina ili far. Tako vozila dobijaju svetlosne grupe sa transparentnim kockicama žute, crvene ili plave boje. Šarka na bazi 1x2 kocke omogućava otvaranje haube. Još jedan bitni element u svetu minifigurina postaje stolica, koja se koristi i kao sedište u vozilima i kao nameštaj. Već više od tri decenije ostaje nezamenljiva. Izgradnju automobila olakšava jednodelna šasija formata 4x10 sa otvorima za točkove i stolicu. Svi ovi elementi, zajedno sa vratima i volanima uvedenim 1979. godine i blatobranima koji su postojali još ranije znače da je kanonički oblik Lego automobila praktično formiran za narednih 5-6 godina.
Nedostaje još samo rešenje za krov vozila – a da ne bi svako vozilo izgledalo kao kabriolet, obavezan element postaje rešetka 2x4 sa mnoštvom namena: može biti naslon za zadnju stranu vozila, može biti ograda, ili držač za dva alata.
Na objektima se uvode korisni detalji isprobani u Space programu. Ugaonik sa 2x2 pločama pod 90 stepeni koristi se za izgradnju čvrstih konstrukcija po principu bočnog položaja polja (vidi kran), okrugle kocke 2x2 koriste se uglavnom za buriće, okrugle ploče 2x2 takođe se koriste za detalje, odbojnici svemirskih letelica (space stands) korisni su kao barski stolovi. Naravno tu su i transparentne krovne površine formata 3x6, nezaobilazne za svetlarnike na garažama. Uvodi se treći, prilično redak kalup drveta, jablan. Tanjiri širine 4 polja nezaobilazni u space instalacijama dobijaju šarene printove i počinju da služe kao suncobrani.



Kran rovokopač 6678 demonstrira nam još jednu bitnu novinu – točkove za kamione i teška vozila. Classic Town ima tešku boljku da su i laka i teška vozila izvedena isključivo u širini od 4 polja, što je ozbiljna disproporcija, ali uvođenje kamionskih točkova dosta popravlja utisak. Današnji Lego City pati od obrnutog problema, manja vozila su širine 4 polja, veća vozila su širine 6 polja, ali i jedni i drugi koriste isti format točkova i blatobrana! Mislim da je teška greška što za Lego City nisu zadržani stari kalupi malih automobilskih točkova i blatobrana na koje smo se navikli osamdesetih.
Kao nova alatka za minifigurine pojavljuje se baklja – moćno oružje u svemiru, a u gradu može biti stabilizator za kranska vozila, ili džojstik...
Elementi građevinskih mašina sami po sebi nisu novina i bili su prisutni i daleko pre minifigurina. Za izradu ovog seta korišćene su šarke-podizači na osnovi 2x4 ploča koje datiraju još iz 1967. godine, a žuta hvataljka je iz 1974. godine i zadržala se evo skoro četiri decenije.

milosh23

  • Hero Member
  • *****
  • Poruke: 987
    • Pogledaj profil
Odg: Classic Town istorija
« Odgovor #8 poslato: April 06, 2013, 07:20:35:pre podne »
Momci svaka cast zaista :smile2:

stanislaw

  • Gost
Odg: Classic Town istorija
« Odgovor #9 poslato: April 06, 2013, 10:10:23:pre podne »


Šta se novo dogodilo u Lego gradu 1981. godine najbolje predstavlja gornja slika. Lego kompanija je shvatila i prepoznala da su jedan od ključnih elemenata dobre igrivosti u dečjim gradovima atraktivne garaže. Uvedena je garažna podloga sa tri odeljka za parkiranje, s tim što nikada nisu korišćena sva tri. Postojale su različite konfiguracije printova sa raznim kombinacijama – u upotrebi su mogle biti leva i desna garaža, srednja i desna...) Rolo vrata spadaju u fenomenalne Lego kalupe, realizovana kroz 1x2 kockice sa vertikalnim žlebom, 1x14 sa horizontalnim i kvalitetne segmente kliznih vrata koji izgledaju krhko, ali su praktično neuništivi.  
Ono što najviše iznenađuje je koliko je dalekovido ispao dizajn rolo vrata. Saobraćajne trake na uličnim kalupima iz 1978. bile su prilagođene za vozila širina 4 polja, ali su garažna mesta začudo dizajnirana tako da komotno staju vozila širine 6 polja, koja se kroz Classic Town praktično nikad nisu ni provezla. Tokom godina su se izređale tri različite dimenzije kalupa za ulične podloge, na kraju je i potpuno napušteno korišćenje 32x32 podloga za garaže, ali format rolo vrata je izdržao test vremena i opstao je sve do današnjih Lego City setova.



Vatrogasna stanica 6382 je svakako najslavniji predstavnik ove ere garažnih podloga i bitan deo mog detinjstva. Vatrogasci su dobili nekoliko značajnih delova, pre svega 2x4 koture za nezaobilazne šmrkove na kanapčetu, koji su odmah usvojeni i kao pištolji za benzinske pumpe. Kalup merdevina je promenjen, ideja novog kalupa je bila da se merdevine mogu nastavljati u beskonačno mnogo segmenata, pa ipak u setovima su tipično sledovala svega jedan ili dva.
1981. godine dosta je porađeno i na tipskim elementima za gradnju kamiona. Kamionski blatobran je bio okvir dimenzija 4x5 polja, zapravo produžetak klasičnog blatobrana 4x2 koji treba da olakšava izgradnju kabine. „Male merdevine“ na 1x2 ploči su postale obavezne za hladnjake motora, ali se nisu proslavile (jedan od najlomljivih kalupa). Prozor sa žaluzinama, a bez stakla, uzet je kao spremno praktično rešenje za otvaranje tovarnog prostora, ali je puno dečjih suza proliveno zbog nesrećnih kukica koje su lako pucale. Pogledajte prozor u prizemlju vatrogasne stanice sa slike: od kukica je nemoguće otvoriti vrata! Stoga  je uputstvo seta 6382 savetovalo da se prozor ugrađuje naopačke, sa kukicama pozadi.
I konačno, pitanje krova za teretna vozila je rešeno! Zadnja stranica i krovna ploča su povezani preko šarke sa pet zubaca, tako da se krov relativno lako podiže i minifigurina ubacuje odozgo. Ova šarka je jedan od uspešnijih kalupa – i sa dva polomljena zupca još uvek nastavlja da kako-tako funkcioniše.

lion knight

  • Gost
Re: Classic Town istorija
« Odgovor #10 poslato: April 06, 2013, 05:37:57:posle podne »
Par zanimljivosti u vezi sa 1980. i 1981. godinom... :smile2:

Interesantno je pogledati oglase putem kojih su se reklamirali Town setovi tih godina:
1. oglas iz 1980.
2. oglas iz 1980.
1. oglas iz 1981.
2. oglas iz 1981.
3. oglas iz 1981.
4. oglas iz 1981, kojim je reklamirana pomenuta vatrogasna stanica 6382


Set 1592 iz 1980. godine su rado kupovali i fanovi Castle setova, pošto su se u njemu dobijala 4 viteza sa štitovima i torzoima koji nisu bili dostupni ni u jednom drugom setu. Pošto će klasičan konj biti uveden tek 1984. godine, i ovde je konj napravljen od kockica. Za crnu statuu je mudro iskorišćena ona već pomenuta stara preteča minifigura.



Enterijer kuće iz seta 6365 (1981. god) je bio realniji od većine drugih kuća koje su se kasnije pojavljivale tokom 80-tih godina. Tu je šporet sa 3 ringle, prekidačima i rernom, aspirator, police za kuhinjske predmete, frižider, krevet sa jastukom, lampa na stočiću...



1981. godine se pojavio neobičan i izuzetno redak Dacta / Town komplet namenjen školama radi učenja pravila u saobraćaju (na Bricklinku je u ponudi samo jedan, cena prava sitnica = 590 eur).

Table sa ulicama začudo nisu bile štampane, i ovo je jedini set gde su se takve pojavile:

Saobraćajni znaci u ovom Dacta kompletu takođe nisu bili štampani, već se dobijao veliki broj nalepnica za njih (cena ovakvog saobraćajnog znaka trenutno je oko 10 eur, i ima ih svega par na Bricklinku):

U okviru kompleta su se dobijala ova dva retka seta 1062 i 1064 (obratite pažnju na ultra-retku belu žensku kosu policajke):


stanislaw

  • Gost
Odg: Classic Town istorija
« Odgovor #11 poslato: April 06, 2013, 07:48:43:posle podne »
Hvala na reprodukcijama starih oglasa, zbilja žive i fantastične scene koje zovu da budu rekreirane... U današnjim dioramama je mnogo više detalja, ali ove stare fotke nekako odišu jednostavnošću i akcijom...
Set 1592 je izvrstan ogled na temu kako spojiti Town i Castle kolekciju u jedinstvenu celinu. To je Lego uradio samo tad i nikad više. Jeste, torzoi vitezova sa tog karnevala su bili u unikatnoj kolor šemi, ali sudeći po listu nalepnica za taj set, bili su samolepljivi a ne odštampani! Stoga sam bio slobodan da rekonstruišem ovaj set za potrebe minule izložbe (hvala Piletu na donaciji a hvala i tebi na nekim izvrsnim delovima koji su odlično poslužili!)
Fantastičan enterijer kuće 6365 na svu sreću nije ostao jedinstven. Narednih godina, Lego je po tom obrascu izdavao slične stickersheetove i za veće kuće kao što su 6372, 6374.
A Dacta je zbilja redak kolekcionarski plen i svedočanstvo o smelom pokušaju da se najkomercijalnija Lego tema (gradska) plasira i kao ozbiljno nastavno sredstvo.
Ah da, čini mi se da znam gde imaju da se kupe bele kikice :wink2:

Sammael

  • Član kluba (počasni)
  • Hero Member
  • *
  • Poruke: 4.295
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
Odg: Classic Town istorija
« Odgovor #12 poslato: April 06, 2013, 07:51:56:posle podne »
Svaka vam čast momci! :smile2:

stanislaw

  • Gost
Odg: Classic Town istorija
« Odgovor #13 poslato: April 06, 2013, 08:21:01:posle podne »


Lego grad, godina 1982. S obzirom da prozori i vrata u Minitalia stilu sa rešetkastim prozorskim krilima nisu bili baš zgodni za dočaravanje poslovnih prostora, uvedeni su zastakljeni izlozi i vrata formata 4x5. Iste godine nastao je i čuveni 2x2 kontejner sa otvaranjem na jednoj strani, u početku je bio dostupan samo u žutoj boji i vršio je funkciju poštanskog sandučeta a do danas je ostao nezaobilazni deo Lego setova u svim mogućim bojama. Za minifigove je od samog početka korišćena mogućnost da drže u ruci 1x2 pločice, ali pismo je pločicu pretvorilo u jako željeni rekvizit.
Pošta 6362 je na neki način zaslužna za veći broj stambenih kuća u Classic Town periodu – svaka veća kuća dolazila je sa poštanskim sandučetom, da bi poštali imali šta da rade.



1982. godine pojavio se još jedan bitan deo: panel dimenzija 4x3. Korišćen je uglavnom samo na furgonskim vozilima i svrha mu je bila da omogući širi tovarni prostor na vozilima širine 4 polja. Takođe se pojavljuju okrugle ploče 1x1! Prvih godina radjene su uglavnom samo u transparentnim nijansama i u malim količinama. Korišćene su u početku sporadično, skoro nikada za svetlosne grupe na četvorotočkašima. Ova okrugla svetla osamdesetih su dolazila u paru, slično laticama cvetova svake dve 1x1 bile su vezane parčetom plastike koju je trebalo odlomiti pri inicijalnom sastavljanju seta...



Za potrebe helikopterske kabine uvodi se invertovana šoferka formata 2x4, na koju se nadovezuje klasična. Takođe je korišćena za komandne mostove brodova iz tog vremena. Savitljivo crevo je bilo zaista gumeno, ne od krute ABS plastike.

duke

  • Član kluba (redovni)
  • Hero Member
  • *
  • Poruke: 1.409
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
Odg: Classic Town istorija
« Odgovor #14 poslato: April 06, 2013, 08:50:46:posle podne »
Dragi admini. Jedna molba ako moze?
Stavite ovaj post na vrh ili otvorite podforum LEGO istorijat. Greota da se ovako nesto \"izgubi\" medju ostalim postovima.
Stanislave i Lion Knight svaka vam cast na casu Classic Town istorije.