Emeralde, čestitam na ovako lepom kolekcionarskom primerku 4.5V voza iz \"plave faze\".
Napominjem da je prosto fascinantno koliko su dugo bili u produkciji mehanički delovi koje si predstavio u ovoj recenziji. Ja na primer imam 4.5V vozove iz \"sive faze\", setove 7715 i 7722 koji su izbačeni tačno deset godina kasnije 1985, za koje su crni motor i vagon tender elektromehanički potpuno identični, a železnički signal i stubić za menjanje pravca su još uvek bili ti identični crveni kalupi. Profa je prošle godine u jednom sjajnom threadu dokumentovao rastavljanje i restauraciju takvog železničkog signala.
Uvek volim da kažem da su Lego 4.5V vozovi još od kasnih šezdesetih, sa ovakvom arhitekturom kako si je predstavio, imali praktično isti nivo funkcionalnosti kao i lego monorail nekih 25 godina kasnije, a to znači mehaničku kontrolu skretnica, zaustavljanja i promene smera!
Ono što nisi pomenuo, mada se i sa samih slika može zaključiti, je da su prednji magneti bili liveni u plavoj plastici, a zadnji u crvenoj, da bi se označila polarizacija magneta. Ovo ograničenje prevaziđeno je 1980. godine ulaskom u \"sivu fazu\" - te godine prešlo se na današnji koncept da se magnet može rotirati u svom ležištu, tako da mu polarizacija više ne bude fiksna... Iste godine odlučili su da razbucaju koncept \"complete assembly\" šasije vagona, od tada su se 4.5V vagoni gradili na najobičnijoj crnoj 6x16 ploči, magnet je kao i danas dobio svoje mesto na rotirajućem ležištu zajedno sa odbojnicima, a točkove vagona su plastičnim klinom počeli da utiskuju u crnu 2x4 kocku. Jedino je tender vagon poput tvog još čitavu deceniju ostao taj complete assembly, a takva kućišta za baterije su pored tvoje crne rađene i u plavoj i crvenoj boji.
Inače šine iz \"plave\" i \"sive\" faze su potpuno kompatibilne, tu su 1980. godine pored promene boje rađena još samo sitnija poboljšanja kalupa...
Na kraju, ako nije tajna, koliko računaš da te je izašlo kompletiranje ovog seta?